22 Mayıs 2010 Cumartesi

NOHUT SALATASI-2







Yazın ucu göründü:)
Balkonlara atar olduk yine kendimizi akşamüzerleri...
Ağır yemekler yerine, hafif, kolayca hazırlanan, lezzetli ve soğuk şeyler ister oldu canımız.
Ben nohutu çok severim, soğuk çorbalara, pilavlara katmak, canım aniden nohut yemeği istediğinde bir gece önceden suda bekletmek zorunda kalmamak ve nohut salatası yapmak için sürek derin dondurucumda haşlanmış nohut bulundururum.
Bunun için nohutu aldığım zaman hepsini birden ayıklar, suda bekletir ve hepsini birden haşlarım.
Daha sonra porsiyonlara bölerek buzdolabı poşetlerinde derin dondurucuya atarım.
Geçenlerde akşamüzeri balkonda otururken aniden aklıma nohut salatası gelince; derin dondurucudan bir paket çıkarıp ılık suyun altında yıkadım ve suyunu süzdürdüm.
Bu arada diğer yanda, bir küçük kutu tatlı mısır konservesini de yıkayıp nohutlarla birlikte süzülmeye bıraktım.
Yarım demet dereotu, yarım demet maydonoz ve 4-5 sap taze soğan ile 8-10 adet kornişon turşuyu küçük küçük doğradım.
Tüm bu malzemeleri derin bir servis kabında karıştırıp, tuz, limon suyu ve zeytinyağı ile tatlandırdım.
Çok lezzetli bir nohut salatası oldu...


Daha önce tarifini verdiğim diğer nohut salatasına da buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok: