27 Kasım 2009 Cuma

HALWONE




Annem kendi gençliğinde dedemin kurban kestiği yere büyük bakır leğenlerle ''şelame ve haluj '' götürdüklerini anlatır hep.


Ananem erkenden kalkar leğenler dolusu ''şelame ve haluj'' yaparmış.


Annem ve teyzem de erkenden kahvaltı bile yapmadan kurbanlarının yanına giden erkeklere sıcak ''şelame ve halujları'' götürürlermiş.


Bazı geleneklerimiz unutuluyor.


Ben de buna karşı durmak için elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyorum.


Geçen yıl eşim kurban eksmeye giderken ona bir sepet ''şelame'' verip orada kendisi ile birlikte sıra bekleyen insanlara ikram etmesini rica etmiştim.


Niyetim bu sabah da ''şelame'' yapıp göndermekti.


Ancak dün gece saat 01.30 civarlarında aniden kalkıp, ''şelame'' yerine bu ''halwone'' leri yaptım.
Eşim çok sevdiği için yapmak istedim.


İlk seferinde bu kadar güzel kabarmasını beklemiyordum ama çok güzel oldu.


Şu anda bir sepet içinde kurban kesim alanının yolunu tuttular.
Allah hepimizin kurbanlarını kabul etsin dilerim.


Ve dilerim kurban kesebilenler etlerini derin dondurucularında stok yapmak yerine ihtiyaç sahipleri ile paylaşırlar.


Bence kurban bayramı bir vicdan ve merhamet bayramı...
Çatlayacak kadar et yiyerek kolesterollerimizi zıplatmak yerine, yılda sadece bir kez evine et girebilenleri sevinçten zıplatmalıyız bence:)




HERKESE İYİ BAYRAMLAR



HALWONE
Malzemeler
3 Su Bardağı ılık süt
1/2 Su bardağı sıvı yağ
1 Yemek Kaşığı toz maya
1 Tatlı Kaşığı toz şeker
1 Tatlı Kaşığı tuz
1 Yumurta
Aldığı kadar un (Yaklaşık 1 Kg)

Yapılışı
Toz maya ılık süt içinde eritilir. İçine sıvı yağ, toz şeker, tuz, yumurtanın akı ve aldığı kadar un katılarak, kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.
Bu hamur üzeri kuru, temiz bir örtü ile kapatılarak, oda sıcaklığında 30.Dakika mayalanır ve kabarması beklenir.
Kabaran hamur mandalina büyüklüğünde parçalara bölünür.
Bu parçalar elle silindir şekline getirilir ve daha sonra iki ucu birleştirilerek halka şekli verilir.
İsterseniz bu iki silindiri saç örgüsü gibi birbirine dolayarak uzun halwoneler de yapabilirsiniz.
Halwoneler yağlanmış fırın tepsisine dizilir, üzerlerine yumurta sarısı sürülür ve önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirilir.

Yemeğinizin yanında ekmek olarak yiyebileceğiniz gibi, kahvaltıda ya da çayın yanında da yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: