28 Nisan 2015 Salı

YALANCI SU BÖREĞİ





Bu böreği kayın validem yaparken görmüştüm yıllar önce.
Eşim çok sevdiği için yapmaya başlamıştım.
Çok sevilir bu börek bizim evde.
Özellikle kahvaltı davetlerimde mutlaka yaparım.
Ben peynirlisinin tarifini paylaşıyorum, ama dilerseniz ıspanaklı ya da patatesli de yapabilirsiniz.
Ben kızlarıma peynir yedirebilmek için daha çok peynirlisini yapmayı tercih ediyorum.


Malzemeler;
5 Adet yufka
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı yoğurt
1/2 Su bardağı sıvı yağ
3 Yumurta (içi için)
1/2 Kg. beyaz peynir
1/2 Demet maydanoz
1 Yumurtanın sarısı (Üzeri için)
2 Yemek kaşığı sıvı yağ (Üzeri için)

Yapılışı;
2 Adet yufka tezgaha serilir.
Üzerine tepsi ters olarak kapatılarak bıçakla tepsi ölçüsünde kesilir.
Kesilen bu parçalardan biri tepsinin dibine serilir.
Süt, yoğurt, sıvı yağ ve yumurtalar bir kasede karıştırılır.
Tabana 2 kat yufka serildikten sonra bu karışımdan her kat arasına bolca dökülür ve eşit şekilde yayılır.
Peynir bir kap içinde ufalanır ve kıyılmış maydanoz ile karıştırılır.
3.yufkadan sonra peynirli harcın tamamı eklenir ve tepsinin her tarafına düzgünce dağıtılır.
Diğer yufkalarda aynı şekilde serilip aralarına sıvı harç dökülür.
En üste tepsi şeklinde kesilen 2.yufka kapatılır ve üzerine sıvı yağ, yumurta sarısı karışımı sürülür.
Fırına vermeden önce çatalla 5-6 yerine delik açılır.
170 derecede 25 dakika pişirilir.
Yukarıdaki ilk resimde tepsinin fırına girmeden önceki hali, ikinci resimde fırındaki hali ve son resimde ise piştikten sonra dilimlenmiş hali görülüyor.

Hiç yorum yok: