28 Nisan 2015 Salı

TARÇINLI KURABİYE

Her salı bizim evde ya kek, ya kurabiye, ya da poğaça pişiyor.
Çünkü her çarşamba kızlarımın gittiği kreşte süpriz günü.
Yani veliler ikindi vaktindeki öğün için süppriz bir şey getiriyorlar.
Benim kızlarım da kek ve kurabiyeyi çok sevdikleri ve kreşe bir şey götürmekten memnun olup, bununla gurur duydukları için mutlaka sağlığım el veriyorsa her salı bir şeyler pişirmeye çalışıyorum.
Bugün kızlarım ve arkadaşları için tarçınlı kurabiyeler yaptım.

Malzemesi az, yapımı kolay, tadı enfes:)

Malzemeler;
2 paket toz şanti
2 su bardağı  sıvı yağ
2 tatlı kaşığı dolusu tarçın
5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri

Yapılışı:
Tüm malzemeler karıştırılarak hamur yoğurulur.
Hamurdan cevizden küçük parçalar koparılıp yuvarlanarak tepsiye dizilir.
(Hamur dağılmaya uygun, sanki yuvarlanmıyor gibi görünebilir, bu sizi korkutmasın.
Yumuşak bir şekilde yuvarlandığında kesinlikle dağılmıyor.)
Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 15  dakika pişirilir.

***Ben hamurun yassı bir şekil alması ve güzel görünmesi için tepsiye dizdikten sonra üzerlerine çatalla hafifçe bastırdım.








Hiç yorum yok: