28 Nisan 2015 Salı

REÇELLİ KURABİYE


Sizin evde en çok izlenilen kanal hangisi diye sorarsanız; Cevabım Planet Mutfak olur:)
Neden?
Çünkü; büyük kızım Jane mutfak işlerine çok meraklı ve çok eğilimli.
Bu arada kendisini tanımayanlar ne demek istediğimi anlamak için buraya bakabilirler:)

Cumartesi akşamı Planet Mutfakta bir program izliyorduk birlikte.
Tarifi verilen kurabiyeye ikimiz de bayıldık.
Bu yüzden bugün kızıma bir sürpriz yaparak O kreşteyken tarifini televizyondan not aldığımız bu kurabiyeleri yaptım.

İşte malzemeler;
2 paket toz şanti
2 su bardağı  sıvı yağ
2 yemek kaşığı kaşığı dolusu kakao
5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
Yapılışı:
Tüm malzemeler karıştırılarak hamur yoğurulur.
Hamurdan irice parçalar koparılıp yuvarlanarak tepsiye dizilir.
(Hamur dağılmaya uygun, sanki yuvarlanmıyor gibi görünebilir, bu sizi korkutmasın.
Yumuşak bir şekilde yuvarlandığında kesinlikle dağılmıyor.)
Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 15  dakika pişirilir.
***Ben hamurun yassı bir şekil alması ve güzel görünmesi için tepsiye dizdikten sonra üzerlerine çatalla hafifçe bastırdım.

Pişen kurabiyeler, fırından çıkarılarak serin bir yere konarak soğutulur.
Bir kurabiyenin altına koyu kıvamlı bir reçel ya da marmelat sürülür.
Bir başka kurabiye bu kurabiyeye yapıştırılır.
Ben kızların en sevdiği reçellerden biri olan ahududu reçeli sürdüm kurabiyelerime, onlar da mutlu oldu ve gülümsediler:))))





Hiç yorum yok: