28 Nisan 2015 Salı

SEBZELİ MAKARNA


MALZEMELER;
1 Paket midye şehriye
1 Adet sotelik doğranmış tavuk göğsü
2 Adet havuç
1 Baş kuru soğan
4-5 Diş sarımsak
1 Küçük kutu konserve mısır
15-20 Adet kornişon turşu
4-5 Dal yeşil soğan
2 Yemek kaşığı sıvı yağ
1 Tatlı kaşığı tuz
 
YAPILIŞI;
Et ve tavuğu her zaman şöyle haşlarım;
Eti yıkamadan bir tencereye alır, az miktarda su ile 10 dakika kadar haşlarım.
Sonra bu suyu süzer, eti ve haşlama tenceremi iyice yıkar, Yeniden az miktarda su ilavesi ile aynı işlemi tekrarlarım.
Üçüncü haşlamamda ise daha çok su, ikiye bölünmüş bir adet kuru soğan ve 4-5 diş sarımsak ilavesi ile et ya da tavuğumu iyice yumuşayana kadar haşlarım.
Bu şekilde hem daha temiz, berrak hem de lezzetli bir et ya da tavuk suyu elde ederim.

Tavuk göğsünü yukarıda bahsettiğim şekilde haşladım, tavuk suyunu süzdüm.
Tavuk suyunun içine küp şeklinde doğradığım havuçları ekledim.
Havuçlar tuz ilavesi ile 15 Dakika kadar kaynadıktan sonra şehriyemi de tencereye ekledim.
Ben midye şehriyeyi sevdiğim için kullandım.
Siz isterseniz küçük bir makarna çeşidi de kullanabilirsiniz.
Bu şekilde de yaklaşık 10 Dakika kadar haşladıktan sonra; bir başka tencereye sıvı yağ eklenir.
Havuç ve tavuklu makarna da tencereye eklenerek birlikte bir kaç dakika kavrulur.
Ocaktan alınan yemeğimize küçük doğranmış kornişon turşular, mısır konservesi ve yeşil soğan eklenir.


Bu tarifimiz makarna salataları gibi soğuk değil sıcak tüketilmelidir.

Hiç yorum yok: