19 Nisan 2015 Pazar

EV YAPIMI PATATES CİPSİ


    Kızım Jane televizyonda cips reklamı görüp cips istiyor bazen.
    Kızım alamayız, zararlı diyorum her seferinde.
    Bir gün o kadar ısrar etti ki " söz kızım ben sana evde cips yapacağım" dedim ve bugün yaptım:)


İki patatesi soyup, soyma aparatıyla incecik dilimler kestim.
10 dakika suda beklettiğim dilimleri kapıt havlu ile iyice kuruladım.
İnce patates dilimlerini yeniden bir kağıt havluya sererek öğütülmüş kaya tuzu ve toz tatlı kırmızı biber serptim.
Derin bir tencerede zeytin yağını kızdırdım ve kızgın zeytin yağına patates dilimlerini tek tek atarak kızarttım.
Kağıt havlu serili bir tabağa aldığım cipsleri soğuduktan sonra servis ettim.

Ben çocuklarım yiyeceği için tatlı kırmızı toz biber kullandım.
Siz cipsi karabiber, köri, toz sarımsak veya acı toz biber ile de lezzetlendirebilirsiniz.

Elbette kimi anneler cips eninde sonunda yağda kızaran bir yiyecek olduğu için buna da karşı çıkacaktır ama  ben her gün ve günün her öğünü yenen bir yiyecek olmadığı için kızartmaya çok da karşı çıkmıyorum.

Bizim evde her türlü kızartma zaten ancak ayda bir yapılır.

Dışarıda satılan ve nasıl bir katkı maddesi, nasl bir yağ kullanılarak hazırlandığını bilmediğimiz cipsleri tercih etmektense ayda bir kez de olsa çocuklarımıza evde yapılmış ve halis sızma zeytin yağında kızartılmış cips hazırlamayı tercih ederim.

Bir sonraki cips denememi havuç ve kabakla yapacağım:)

Hiç yorum yok: