12 Şubat 2015 Perşembe

PORTAKALLI MUFFİN & KARADUT- BÖĞÜRTLEN- VİŞNE ŞERBETİ




Kar tatili kızlarım için mutfakta etkinlik fırsatı demek oldu.
Bütün günlerini kreşte oradan oraya koşturarak geçiren bıdıkları evde eğlendirmek gerçekten çok zor oluyor.
Ama benim mutfaksever kızlarımı mutfakta oyalamak çok zevkli.
Özellikle eli mutfak işlerine çok yatkın olan Jane'm mutfakta zaman geçirmekten çok keyif alıyor.
Dün birlikte yeni bir muffin denedik ve çok da güzel sonuç elde ettik.

İşte tarifi;

PORTAKALLI MUFFİN

4 Yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı portakal suyu
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
1 portakal kabuğu rendesi
1 limon kabuğu rendesi
4 su bardağı un

YAPILIŞI;

Yumurta ve toz şeker iyice çırpılır.
Sonra sırası ile sıvı ve ardından da toz malzemeler eklenir.
Ve homojen, akışkan bir hamur elde edilene kadar çırpılır.
Muffin kalıplarına yarısından biraz daha fazla olacak şekilde bu karışımdan dökülür.
Önceden ısınmış fırında 180 derecede 25-30 dakika pişirilir.

KARADUT-BÖĞÜRTLEN-VİŞNE ŞERBETİ
Yazdan kendi ellerimizle dalında topladığımız meyveleri tertemiz yıkayıp, ayıklayıp atıyoruz annemle her yaz derin dondurucuya.
Kızlar için taze ve sağlıklı meyve suları ve pasta malzemeleri, kompostolarda kullanıyoruz sonra.
Dün kekimiz pişerken bir yandan da bir tencere içinde karadut- böğürtlen ve vişneyi biraz şeker, 1 adet çubuk tarçın ve 5 adet karanfil ilavesi ile kaynatıp süzdüm ve şişelere doldurdum.
Şeker ölçüsü size bağlı bu nedenle şekerde ölçü vermiyorum.
Ben bazen şekersiz kaynatıp kızların bardaklarına bal da ekleyebiliyorum.

Hiç yorum yok: