9 Mart 2013 Cumartesi

İNCİRLİ TATLI


Tarifi portakal ağacından alarak sık sık yaptığı bu tatlıyı hepimiz ailece çok severek yiyiyoruz.
Denemeyenlerin acilen denemesini öneririm.

Malzemeleri şöyle;

Keki için malzemeler;


  • 10 adet suda ıslatılmış ve küçük küçük doğranmış kuru incir
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu

  • Şerbeti için malzemeler:
    • 1,5 su bardağı su
    • 1 yemek kaşığı nescafe
    • 1/4 su bardağı toz şeker
    Muhallebisi için malzemeler;

    • 1lt süt
    • 2 yemek kaşığı nişasta
    • 2 yemek kaşığı un
    • 5 yemek kaşığı toz şeker
    • Ocaktan inmesine 5 dakika kala 50gr tereyağı veya margarin (ben evdeki tereyağımız tuzlu olduğu için margarin kullandım)
    • Piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti
    Hazırlanışı:
    1. Keki için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırdım. Daha sonra inciri ekleyip yağlanmış cam bir fırın kabına döktüm.
    2. Keki 160C de pişirdim.
    3. Kek pişerken krem şanti dışındaki malzemelerle muhallebiyi yaptım.
    4. Muhallebi piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırptım.
    5. Kek piştikten 5 dakika sonra şerbet malzemelerini karıştırıp kekin üzerine döktüm.
    6. 5 dakika sonra da şerbetlenmiş kekin muhallebiyi üzerine dökerek yaydım, buzdolabında 2-3 saat bekletikten sonra servis yaptım.
    7. Servis yapmadan önce üzerini isteğinize bağlı olarak hindistan cevizi, antep fıstığı veya cevizle süsleyebilirsiniz, ben ceviz ile servis yaptım.

    

    Hiç yorum yok: