19 Aralık 2011 Pazartesi

SİVAS'TAYIM

Bu yaz 1 hafta geçirdik Sivas'ta.
Aslında gezimiz Konya- Kayseri- Sivas şeklinde toplamda 10 gün sürdü.
Eşimin doğum yeri Sivas'ın Şarkışla ilçesi.
Doğup, büyüdüğü yerleri gördük, akrabalarını ziyaret ettik.
Bu fotoğraflar Sivas Merkez'de Lezzet Çamlık Lokantası'nda çekildi.
Öyle güzel bir yol üstü lokantası ve piknik alanı ki.
Mutlaka bir kez daha orada olmak istiyorum düşündükçe.
Aslında bu 10 günlük gezide yediğim her yemek için şunu söyleyebilirim.
Anadolu'da bizim İstanbul'da yediğimizden farklı bir et yeniyor.
Et gibi bir et, suni değil, son derece lezzetli.
Tadını arttırmak için özel bir baharata ihtiyaç duymayacağınız bir et.
Hani benim gibi ete düşkün olmayan biri için bile çok yenilesi bir et.
Yukarıdaki fotoğraf benim seçimim olan Sivas Sebzeli kebabı.
Aşağıdaki fotoğraf ise Meşhur Sivas Köftesi.
Sadece kıyma ve tuzdan ibaret, içinde hiç bir baharat olmamasına rağmen öyle lezzetli ki...
Ve bu da başlangıçta yediğimiz ve tadına doyamadığımız Sivas İçli Köftesi...
İçli Köfteyi çok defa evde ve dışarda muhtelif yerlerde yedim.
Hatta ben de kayınvalidemden öğrendiğim şekilde sık sık yaparım.
Ama ben hayatımda burada yediğim kadar lezzetli bir içli köfte yemedim.
Yedik ve sonra akşam fotoğraflara bakarken o neydi be:) dedik:)



2 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

afiyetler olsun.
amaaaaa
o eskişehirdeki çiğ börekler varya ,beni bitirdi !
:))))

minemutfakta dedi ki...

ah nasıl güzellerdi:)