18 Aralık 2011 Pazar

KURABİYE DENEMELERİ



























8 Ocak Pazar günü, minik kızımın 1.yaş günü partisini yapmayı planlıyoruz.


Pastasının ve şeker hamurlu kurabiyelerinin siparişini verdik.


Menü aşağı yukarı hazır.


Menü içinde benim de evde yapmayı planladığım bir kurabiye çeşidi olacak.


Bu nedenle bugün küçük bir çalışma yaptım.


Kalıpla kesebileceğim ve bu renkli şekerli boyalarla süsleyebileceğim bir tarif denedim.


Kurabiyenin tadı çok güzel oldu.


Süslemeler ilk deneme olduğu için biraz acemice.


Ama önümüzde daha 3 hafta var.


Bu konuda uzmanlaşmayı hedefliyorum.
Tarife gelince;
Malzemeler;


125 Gram (Yarım paket) oda sıcaklığında beklemiş margarin


1,5 çay bardağı toz şeker.


1 paket vanilya


1 paket kabartma tozu


1 paket dr.oetker böğürttlen sosu (ben elimde gıda boyası olmadığı için hafif bir pembelik elde ettim bu sosla, bir dahaki denemede 3 paket kullanacağım, ama kullanılmasa da olur)


2 Yumurta


Aldığı kadar un





Yapılışı;


Malzemeler derin bir kapta yoğurulur ve tezgah unlanarak 1 santim kalınlığında açılır.


Daha sonra değişik kalıplarla şekil verilir.


Ben süsleme için yine dr.oetker'in renkli, şekerli glazürlerini kullandım.
İşte kurabiyenin süslenmemiş ve süslenmiş halleri.

Hiç yorum yok: