12 Aralık 2011 Pazartesi

SAĞLIKLI KEK


Evet itiraf edeyim beni pek tatmin etmedi bu kek ama biliyorum kızım için çok sağlıkl

Herşeyiyle çok güzel ancak ben sanırım daha yoğun tadları seviyorum.

Mesela kendim için yapsam tarçını daha baskın olsun isterdim, ya da şekeri daha bol olsun.

Kakao da olsa hani içinde fena olmazdı ya ne yazık ki o zaman kızım yiyemezdi ben de en sağlıklısı ne ise onu hazırladım.

Şu anda bu yazıyı yazarken yanında bir bardak portakal suyuyla birlikte yiyiyorum.

Kızım dayanamadı, kek pişmeden uyudu.

Birazdan uyanır ve O da yer bu sağlıklı kekten:)




Hazırlama Zamanı 15 dakika
Pişirme Zamanı 45 dakika
Kaç Kişilik 10

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı pekmez
1,5 su bardağı günlük süt
0,5 su bardağı zeytinyağı
2 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
2 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
İsteğe bağlı ceviz
Aldığı kadar un

Hazırlanışı
Yumurta ve pekmez çırpılır.
Bu karışıma süt, zeytinyağı, vanilya ve tarçın eklenir.
Elmanın biri rendelenerek bu karışıma katılır.
Kabartma tozu ve un ilavesinin ardından karışım yağlanmış fırın tepsisine ya da kek kalıbına boşaltılarak önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişirilir.
Ben hem kekin içine rendeledim elmayı, hem de üzerine dilimledim.

Cevizleri kızım yerken seçebilmek için üzerine dizdim ancak isterseniz siz içine de katabilirsiniz.

Hiç yorum yok: