21 Nisan 2015 Salı

GÜNEY USULÜ YEŞİL MERCİMEK YEMEĞİ


Dün hem yeşil mercimek yemek istedim ama aynı zamanda da her zaman yaptığım yemeği yeniden yapmak istemeyince; evdeki yemek dergiler arşivime başvurdum ve Sofra dergilerinin eski sayılarından birinde Güney Usulü Erişteli Yeşil Mercimek yemeğine rastladım.
Malzemeler bana hitap edince denemeye karar verdim ve gerçekten çok beğendiğimiz bir yemek çıktı ortaya.

Bu nedenle denemenizi öneriyorum.
Malzemeler;
100 Gram kıyma
1 Orta boy kuru soğan
2 Yemek kaşığı sıvı yağ
2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 avuç erişte
5 su bardağı sıcak su
1 tatlı kaşığı sirke
1 yemek kaşığı nar ekşisi
5 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber,
1 çay kaşığı karabiber

Yapılışı;
Yeşil mercimek ayıklanıp geceden suda bekletilir.
Ertesi gün suyu süzülerek 15 dakika haşlanır.
Derin bir tencerede sıvı yağ ve soğan kavrulur, soğanlar şeffaflaşınca kıyma eklenerek kavrulmaya devam edilir.
Daha sonra 2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek tencereye eklenir ve karıştırılır.
Salçaları da ekleyip karıştırdıktan sonra sıcak su ilave edilir ve kaynamaya bırakılır.
Yemeğin pişmesine yakın; sirke, doğranmış sarımsaklar, nar ekşisi, baharatlar ve erişte eklenir.
Erişteler yumuşayana kadar kısık ateşte pişirilir ve servis yapılır.


Hiç yorum yok: