22 Nisan 2013 Pazartesi

İNCİR REÇELİ


İNCİR REÇELİ
Bizim minik ailemizdeki reçel yemeyen tek insan benim.
Ama büyük kızım ve eşim reçelin her çeşidine bayılırlar.
Geçen yıl bir komşumuz kendi yaptığı incir reçelinden vermişti bize ve bizim reçelci ikili bayılarak yemişlerdi.
Daha sonra hazır incir reçeli aldık ama ev yapımının yerini tutmadı.

Bu hafta sonu cadde üzerinde bazı seyyar çiçek satıcısı hanımların sıra sıra dizilip reçellik incir sattıklarını görünce bir cesaretle aldım.
Hem satıcıya, hem benimle aynı anda incir alan bir başka hanıma reçelin nasıl yapıldığını sordum ve eve gelip hemen yaptım.
Benim aldığım pakette küçük boy 90 adet incir vardı.
Bana verilen ölçüyü bu sayıya göre ayarladım.

Malzemeler;
90 adet erkek incir (reçellik)
3,5 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı su
1/2 limon
2 adet karanfil

Yapılışı;
İncirleri derin bir tencere içinde bol su ile haşlanır.
Bu işlem 3 kez tekrarlanır.
Her defasında haşlama suyu dökülerek, incirler yeni bir su ile yeniden haşlanır.
Daha sonra haşlanan incirler bir gece soğuk su içinde bekletilir.
Ertesi gün su ve şekerle bir şerbet kaynatılır, kaynama başladıktan sonra şerbete limon suyu ve karanfil ilave edilir.
Şerbet kaynarken suda bekleyen incirlerden 4-5 adet alınarak iki avuç arasında suyu iyice sıkılır ve kaynamakta olan şerbetin içine atılır.
Sıkma işlemi sırasında yassılaşan, şekli değişen incirler sizi endişelendirmesin.
Yeniden kaynayan şerbetin içine atıldıklarında eski formlarına kavuşuyorlar.
Bütün incirler bu şekilde suyu sıkılarak şerbete atıldıktan sonra hep birlikte 30 dakika kadar daha kaynatılır.
Reçelin olup olmadığını anlamak için bir kaç damla şerbet alınıp porselen bir tabağa damlatılır.
Tabak eğildiğinde şerbet damlamıyorsa reçeliniz olmuş demektir.
Afiyet olsun

1 yorum:

lifestylesieda dedi ki...

Ellerinize saglik, benim gibi recel tutkunlari icin güzel bir tarif