2 Mart 2012 Cuma

DEREOTLU ZEYTİNLİ POHAÇA


Kızıma portakal sulu, portakal kabuğu, havuç,elma rendeli, tarçınlı bir kek karıştırdım ve telefonla konuşarak fırına verdim.
Tezgahı toplarken gördüm ki kabartma tozları orada açılmadan duruyor:(
Keki fırından yeniden çıkarıp kabartma tozu kattım ve pişirdim ama istediğim kadar kabarmayan, içi de hafif pişmemiş bir ucube çıktı fırından:(
Ben de bugün bari bir şey doğru düzgün olsun diye dereotlu zeytinli pohaça yaptım:)
Bu gerçekten nefis oldu, şimdi birlikte yiyoruz.
İşte malzemeleri ve tarifi;
1 Su bardağı zeytinyağı
1 Su bardağı süzme yoğurt
1 yumurta (beyazı içine konulacak, sarısı üstüne sürülecek)
1 paket kabartma tozu
1/4 demet ince kıyılmış dereotu
Aldığı kadar un
Yapılışı;
Derin bir kap içinde zeytinyağı, yoğurt, yumurta akı, kabartma tozu ve kıyılmış dere otları karıştırılır.
Aldığı kadar un ilave edilerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
Hamur elde ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılarak yuvarlanır ve içine birer adet siyah zeytin konarak midye şeklinde kapatılarak yağlanmış tepsiye dizilir.
Üzerlerine yumurta sarısı sürülen pohaçalar önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 20-25 dakika pişirilir.

Hiç yorum yok: