23 Aralık 2011 Cuma

KAKAOLU-ÜZÜMLÜ KEK



Bu akşam saat 22.00'den sonra aniden mutfağa girdik anne-kız.
Ve bu lezzetli keki yaptık.
Kakaolu-kuru üzümlü kek.
Uzun zamandır kek denemeleri yaparken bir tarife bağlı kalmıyor ve malzemeleri göz kararıyla kullanıyorum.
Eğer ortaya güzel bir kek çıkarsa tarifi not alıyorum ve paylaşıyorum.
Bu kek de işte böyle spontane yapılan bir kek oldu.
Pişince beğendik, fotoğrafladık ve paylaşmak istedik sizlerle.
Ama saat 23.00'de mutfağın loş ışığında çekilen fotoğraf ancak bu kadar olabildi.
Şimdi bu keke uzanan tombik parmaklar mı, yoksa kek mi daha tatlı derseniz ben o tombik parmaklının annesi olarak o parmakları tek geçeceğimi ve hiç bir tatlıya değişmeyeceğimi söylerim:)
Yapmanızı öneririm bu keki, çoook güzel oldu.

Malzemeler;
3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı süt
2 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
2 paket kakao
2 tatlı kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı hindistan cevizi
2 avuç kuru üzüm

* Üzerini süslemek için isteğe bağlı olarak çikolata sosu ve antep fıstığı tozu

Yapılışı;
Derin bir kap içinde yumurtalar ve şeker beyazlaşana kadar çırpılır.
Üzerine sıvı yağ ve süt eklenerek çırpılmaya devam edilir.
Daha sonra, vanilya, hindistan cevizi, tarçın ve kuru üzüm eklenir.
Son olarak un ve kabartma tozu karışımı eklenerek iyice karıştırılır ve önceden yağlanmış kek kalıbına dökülür.
Önceden ısıtılmış fırında 45 dakika pişirilir.
İsteğe bağlı olarak çikolata sosu ve antep fıstığı tozu ile süslenerek servis yapılır.






5 yorum:

Meral Sanatevi dedi ki...

Merhaba bloğuma hoşgeldin bende hemen size geldim,bu kek tarifini bende yaparım ama 2 paket kabartma tozu ile denemedim acaba daha iyimi kabarır denediğinize göre tadında değişiklik olmadı...

minemutfakta dedi ki...

Hoş geldiniz meral hanım:) Yok hayır olmuyor. Ben genelde hep keklere 2 paket kullanırım kabartma tozunu:)

meri dedi ki...

ben bu keki de ordaki minik parmakları da yerim.Ellerinize sağlık.

minemutfakta dedi ki...

meri o parmaklar için sıraya girmek lazım:) öyle çok yemek isteyeni var ki:)

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalaar:)
ne hoşş ne cici bir sayfa bu böyyle:)
sıcacıkk samimi ve içtenn.
bayıldım emeklerinize..
seve seve izleyiciniz oldum hemen...
bende sizi bekliyorum sayfama...
kucak dolusu sevgilerimle..
:)