22 Aralık 2011 Perşembe

KISIR VE PRATİK KISIR









Yaz akşam üzerlerinde balkonda yapılan çay keyiflerinin vazgeçilmezidir kısır benim için.

Hele de ev temizliği yapıp ya da biraz uzak bir yoldan gelip yorulmuşsam, ben balkonumu yıkayıp oturmak için için hazır hale getirmeye çalışırken ve diğer yanda eşimin çayı demlenirken mutfakta önemli bir kısmı kendi kendine olabildiği için kısır sık sık yaptığım bir aparatif yiyecektir.

Ama anneme sorarsanız; içinde bulgur olduğu için kısırdan vazgeçemiyorum ben.

Çünkü blogumu takip edenler mutlaka bir yerlerde böyle bir cümleye bir kez daha rastlamıştır ki; ben bulguru çok severim.

Bunda hem bulgurun glisemik indeksinin düşük ve aynı zamanda tok tutan bir yiyecek olmasının hem de benim bayaa klasik bir Konya'lı :) oluşumun payı var.

E malum Konya Türkiye'nin tahıl ambarı ve akrabalarımın büyük kısmı orada 70 Yılı aşkın zamandır başta bulgurun hammadesi olan buğday olmak üzere arpa, yulaf vs. gibi tahılları yetiştiriyorlar.

(Tatlı gıdalara olan düşkünlüğümü de aynı mantıkla Ilgın'lı oluşuma ve Ilgın'da yetiştirilen şeker pancarlarına ve Ilgın Şeker Fabrikası'na bağlayabilirim o zaman:))

tekrar kısıra dönmek gerekirse; ister benim gibi bir akşam üzeri balkonda otururken yemek için yapın, isterseniz de aniden gelen misafirlerinize ikram etmek için yapın ama seviyorsanız mutlaka kısır yapın,

İşte tarifi...

2 su bardağı ince bulgur üzerine 1 su bardağı kaynar su döküp, kabın kapağını kapatıyor ve bulguru şişmeye bırakıyoruz.
Diğer yanda 2 baş orta boy kuru soğan bir baş sarımsağı incecik kıyıp, yarım su bardağı sıvı yağ ve 2 yemek kaşığı salça ile kavuruyoruz.
Bu karışımı ateşten almaya yakın içine pul biber, kekik, nane, karabiber ekliyoruz.
Ve şişen bulgura ilave edip çiğ köfte yoğurur gibi elimizle yoğuruyoruz.
Yoğurma işlemini yapmamızın nedeni; bulgurun midemizi rahatsız etmesini önlemek.
Bulgurun iyice yumuşadığından emin olduktan sonra, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 limonun suyu ve doğranmış maydonoz ve yeşil soğanı katıp güzelce karıştırıyoruz.

İsterseniz kısıra 1 tatlı kaşığı nar ekşisi de katabilirsiniz, bu kısırınıza değişik bir lezzet katacaktır.
Yazın yanında söğüş domates ve salatalık ile kışın ise turşu ile birlikte servis yapabilirsiniz.


Kısırı daha pratik bir yoldan yapmak isteyenler için;


Şişmiş bulgura kavurmadan çiğ olarak, biber ve domates salçasını, sıvı yağı, baharatları, nar ekşisini ve yeşillikleri de katabilirler.

Ben bu şekilde kısır yapıldığını görene kadar yukarıdaki yöntemle yapardım kısırı.

Artık çoğu zaman bu şekilde yapıyorum ve bu halini de çok beğeniyorum.

Hiç yorum yok: